راهبرد 2: آگاهی بخشی عمومی و نهادینه سازی ورزش در سبک زندگی مردم
اهم اقدامات:
1. برگزاری گردهمایی های ورزشی خانواده محور، با همکاری سازمان صدا و سیما، شهرداری ها و سایر نهادهای فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای(میان مدت – وزارت ورزش و جوانان، وزارت کشور).
2. ترویج، توسعه و حمایت از ورزش های آیینی و سنتی، بازی های بومی، محلی و فعالیت های جمعی و خانواده محور از طریق تولید محصولات فرهنگ ساز با اولویت بازی های دیجیتال، پویانمایی، واقعیت گسترده، مستند، فیلم داستانی، و توسعه پارک های آموزشی کودکان و نوجوانان، و نقش آفرینی مؤثر مساجد، مدارس، بقاع متبرکه و هیئات مذهبی، با همکاری سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری ها (میان مدت – وزارت ورزش و جوانان، وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش).
3. حمایت از تولید و نشر آثار فرهنگی و رسانه ای مرتبط با ترویج، توسعه و حمایت از ورزش های آیینی و سنتی، بازی های بومی، محلی و فعالیت های جمعی و خانواده محور در رسانه ها، بویژه رسانه های جمعی، با اولویت شبکه های اجتماعی و سامانه های نمایش درخواستی و همکاری سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری ها و سایر نهادهای فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای (میان مدت – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان).