عامل ۱
: ناکارآمدی بازار صنایع دستی
زیرجزء 1
راهبرد 1: توسعه زیرساخت های اقتصادی و حقوقی بازار صنایع دستی
اهم اقدامات:
1. افزایش ثبت ملی و جهانی شهرها و روستاهای دارای صنایع دستی و اولویت تخصیص کمک های فنی اعتباری برای نامورسازی این نقاط (بلندمدت – وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی).
2. توسعه خانه های خلاق صنایع دستی و آموزش استادکاران و هنرمندان صنایع دستی برای نامور سازی و توسعه بازار با محوریت بخش غیردولتی (میان مدت – وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی).
3. ایجاد ساز و کارهای معرفی صنایع فرهنگی کشور به گردشگران ورودی و حذف تعرفه گمرگی خروجی از کالاهای صنایع فرهنگی (کوتاه مدت – وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی).
4. بازطراحی نمانام های صنایع دستی (کوتاه مدت – وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی).
پیام تست