اساسنامه پژوهش سراهای دانش آموزی

نوع قانون

مقرره -

مرجع تصويب

شورای عالی آموزش و پرورش

تاریخ سند تصويب

-

شماره ابلاغ

120/80296

مرجع ابلاغ

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش

شماره روزنامه رسمي

21012

آخرین وضعیت

-

طبقه بندی

ندارد

تاريخ تصويب

1395/03/17

شماره سند تصویب

-

تاریخ ابلاغ

1396/01/30

تاريخ اجرا

1396/02/28

تاریخ روزنامه رسمي

1396/02/12

تاریخ انتشار

-

متن کامل قانون

مقدمه

مقدمه

با عنایت به رسالت آموزش و پرورش در زمینه شناسایی و شکوفایی استعدادها و ارتقای شایستگی های دانش آموزان و در راستای اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند راهبری کشور در امور نخبگان، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، «پژوهش سراهای دانش آموزی» با شرایط زیر تأسیس و راه اندازی می شود:

ماده 1

ـ تعریف:

پژوهش سرای دانش آموزی، مرکزی علمی ـ پژوهشی است که زیر نظر آموزش و پرورش و به منظور شناسایی و فراهم آوردن زمینه رشد و هدایت استعدادها و پرورش خلّاقیت های فردی و گروهی دانش آموزان و گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین آنان، به دو صورت دولتی (هیأت امنایی) و غیردولتی تأسیس و اداره می شود.

ماده 2

ـ اهداف:

بند 1

ـ تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش های فردی و گروهی در بین دانش آموزان

بند 2

ـ شناسایی، جذب و هدایت دانش آموزان مستعد و علاقه مند متناسب با نیازهای کشور

بند 3

ـ تلفیق دانش نظری و فعالیت های عملی و کاربردی

بند 4

ـ تسهیل دستیابی دانش آموزان به یافته های جدید علمی، پژوهشی و فناوری

بند 5

ـ پرورش خلاقیت و تقویت بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان و معلمان

بند 6

ـ حمایت از دانش آموزان و هنرجویان پژوهشگر برتر و کارآفرین

بند 7

ـ ایجاد زمینه و تقویت انگیزه حضور مؤثر دانش آموزان مستعد در عرصه های علمی، فرهنگی، هنری و فناوری در سطح ملی و بین المللی (جشنواره ها، المپیادها و ...)

ماده 3

ـ زمینه فعالیت:

پژوهش سراهای دانش آموزی در چارچوب اهداف و وظایف آموزش و پرورش و در زمینه های علمی ـ پژوهشی، آموزشی و فناوری به شرح زیر فعالیت می کنند:

بند 1

ـ آموزش روش های مبتنی بر پژوهش

بند 2

ـ طراحی و انجام پروژه های تحقیقی، پژوهشی و فناوری دانش آموزی

بند 3

ـ برگزاری جشنواره ها و مسابقات علمی و پژوهشی و فناوری

بند 4

ـ حمایت مالی و معنوی از دانش آموزان برای حضور در جشنواره ها و برنامه های علمی و پژوهشی داخلی و خارجی

بند 5

ـ آزمایش و تجربه ایده های پژوهشی دانش آموزی

بند 6

ـ حمایت از کاربست و تولید ایده ها و یافته های علمی و پژوهشی و تجاری سازی آنها

بند 7

ـ تعامل اثربخش با مدارس و ارائه خدمات به آنها در زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری

بند 8

ـ تعامل اثربخش با پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، تحقیقاتی و دانشگاهی و جلب حمایت آنها

ماده 4

ـ شرایط تأسیس و نحوه اداره:

بند 1

ـ پژوهش سراهای دانش آموزی به صورت دولتی و غیردولتی تأسیس می شوند و در دو وقت صبح و بعد از ظهر به فعالیت های علمی ـ پژوهشی می پردازند.

بند 2

ـ مراکز دولتی بر اساس شاخص ها و استانداردهای ابلاغی شورای سیاستگذاری، به پیشنهاد اداره آموزش و پرورش شهرستان/ منطقه/ ناحیه، تأیید شورای آموزش و پرورش استان و با مجوز معاونت آموزش متوسطه، تأسیس و راه اندازی می شوند.

تبصره

- اداره آموزش و پرورش شهرستان/ منطقه/ ناحیه موظف است نسبت به تأمین کادر مورد نیاز این مراکز، مطابق درجه بندی و ضوابط ابلاغی وزارت آموزش و پرورش اقدام نماید.

بند 3

- تأسیس و راه اندازی مراکز غیردولتی بر اساس شاخص ها و استانداردهای ابلاغی شورای سیاستگذاری و در چارچوب قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی، برابر شیوه نامه ای خواهد بود که توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه و ابلاغ می شود.

ماده 5

ـ ارکان:

سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت های پژوهش سراهای دانش آموزی، از طریق ارکان زیر صورت می گیرد:

بند 1

ـ شورای سیاستگذاری

بند 2

ـ شورای آموزش و پرورش استان

بند 3

ـ هیأت امنای پژوهش سرا

بند 4

ـ مدیر پژوهش سرا

ماده 6

ـ شورای سیاستگذاری:

بند الف

ـ ترکیب:

۱ ـ وزیر آموزش و پرورش (رئیس شورا)

۲ ـ معاون آموزش متوسطه (دبیر)

۳ ـ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی

۴ ـ معاون آموزش ابتدایی

۵ ـ معاون پرورشی و فرهنگی

۶ ـ رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

۷ ـ رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

۸ ـ رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان

۹ ـ رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

۱۰ ـ یکی از معاونان حوزه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری

۱۱ ـ معاون ذی ربط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

۱۲ ـ رئیس بنیاد ملی نخبگان

۱۳ ـ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی یا یکی از معاونان ایشان

۱۴ ـ یکی از معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (ترجیحاً معاون پژوهش و فناوری)

۱۵ ـ رئیس شورای عالی استان ها

۱۶ ـ ۱۷ ـ یک نفر مدیر پژوهش سرا و یک نفر معلم پژوهنده به انتخاب شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش

۱۸ ـ رئیس جامعه خیّرین مدرسه ساز کشور

۱۹ ـ ۲۰ ـ دو نفر از اعضای هیأت علمی گروه های تخصصی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها یا شرکت های دانش بنیان، به پیشنهاد معاون متوسطه و انتخاب شورای سیاستگذاری

تبصره 1

- معاون آموزش متوسطه می تواند از مدیران، صاحبنظران، کارشناسان، دانش آموزان و سایر افراد مرتبط برای شرکت در جلسات دعوت به عمل آورد.

تبصره 2

- ابلاغ اعضای شورای سیاستگذاری، توسط رئیس شورا صادر می شود.

تبصره 3

- جلسات عادی شورای سیاستگذاری حداقل سالی سه بار تشکیل می شود. تشکیل جلسات فوق العاده، بلامانع است.

تبصره 4

- دبیرخانه شورای سیاستگذاری در معاونت آموزش متوسطه تشکیل می شود.

تبصره 5

- مصوبات شورا با امضای وزیر آموزش و پرورش ابلاغ می شود.

بند ب

- وظایف و اختیارات:

۱ ـ بررسی و تأیید اصول، سیاست ها، خط مشی ها و برنامه های پژوهش سراها در چارچوب قوانین و مقررات آموزش و پرورش

۲ ـ بررسی و تأیید شاخص ها و استانداردهای تأسیس و اداره پژوهش سراها

۳ ـ بررسی و تصویب برنامه های توسعه کمی و کیفی پژوهش سراها

۴ ـ تعیین سیاست های حمایت مادی و معنوی از دانش آموزان دارای اثر و نوآور، خلاق و کارآفرین، ثبت نوآوری ها، به کارگیری و تجاری سازی آنها و تأسیس صندوق حمایت از دانش آموزان پژوهشگر

۵ ـ تعیین سیاست های حمایتی برای مشارکت بخش غیردولتی در تأسیس و اداره پژوهش سراها

۶ ـ بررسی و تصویب راهکارهای اجرایی برای افزایش تعامل با مراکز و مؤسسات علمی، پژوهشی و فناوری

۷ ـ تعیین سیاست ها و خط مشی های تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پژوهش سراها با رعایت ضوابط مربوط

۸ ـ بررسی و تصویب نحوه تأمین منابع مالی و وصول درآمدهای اختصاصی و مصرف آن با رعایت ضوابط مربوط

۹ ـ تعیین ضوابط جذب کمک ها و هدایا، اعم از نقدی و غیرنقدی از اشخاص حقیقی و حقوقی

۱۰ ـ برنامه ریزی برای جلب مشارکت مردم، مؤسسات، سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی در توسعه کمی و کیفی پژوهش سراها

۱۱ ـ برنامه ریزی برای تأمین و تخصیص سرانه پژوهشی به دانش آموزان پژوهش سراها و نظارت عالیه بر هزینه کرد آن

۱۲ ـ تصویب آیین نامه داخلی شورای سیاستگذاری و مقررات، آیین نامه ها و شیوه نامه های لازم

۱۳ ـ بررسی و صدور مجوز تغییر کاربری و انحلال پژوهش سراهای دانش آموزی

۱۴ ـ نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط و مصوبات شورا و ارزیابی عملکرد ادارات کل آموزش و پرورش در برنامه های اجرایی پژوهش سراها

ماده 7

ـ شورای آموزش و پرورش استان:

مسئولیت هماهنگی، برنامه ریزی، پشتیبانی و حمایت از پژوهش سراهای دانش آموزی در سطح استان به عهده شورای آموزش و پرورش استان می باشد که در چارچوب سیاست ها و برنامه ‎ های شورای سیاستگذاری اقدام می نماید. مدیر کل آموزش و پرورش استان به عنوان دبیر و مسئول تعیین دستور جلسات شورای آموزش و پرورش استان، موارد زیر را در دستور کار شورای مذکور قرار می دهد.

بند 1

ـ بررسی و تأیید پیشنهاد تأسیس پژوهش سرای دانش آموزی بر اساس شاخص ها و استانداردهای مصوب شورای سیاستگذاری و ارسال آن به معاونت آموزش متوسطه جهت صدور مجوز تاسیس

بند 2

ـ بررسی و پیشنهاد تغییر کاربری و انحلال پژوهش سراهای دانش آموزی استان به شورای سیاستگذاری

بند 3

ـ تعیین راهکارهای مناسب برای برقراری ارتباط با مراکز علمی، پژوهشی و فناوری و نیز مؤسسات حقوقی و افراد حقیقی در راستای تحقق اهداف و مأموریت های پژوهش سرا.

بند 4

ـ برنامه ریزی برای جذب حمایت های مادی و معنوی مؤسسات مردم نهاد، شرکت های دولتی و غیردولتی، مراکز علمی و پژوهشی، اشخاص حقیقی و حقوقی و ... از پژوهش سراها

بند 5

ـ نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و ارزیابی از عملکرد هیأت امنای پژوهش سراهای دانش آموزی

تبصره

ـ به منظور کیفیت بخشی به پژوهش سراهای دانش آموزی مناطق تابعه استان و ارتقای فعالیت های آنان، کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش استان، علاوه بر وظایف خود، وظایف زیر را در چارچوب سیاست ها و برنامه های شورای آموزش و پرورش استان به عهده دارد:

بند 1

ـ برنامه ریزی و ایجاد زمینه برای رقابت های علمی، پژوهشی و فناوری بین پژوهش سراهای دانش آموزی مناطق

بند 2

ـ برنامه ریزی و ایجاد زمینه برای کیفیت بخشی به فعالیت پژوهش سراهای دانش آموزی مناطق

ماده 8

ـ هیأت امنای پژوهش سرا:

به منظور مدیریت بهینه پژوهش سرا و استفاده از امکانات و ظرفیت ها، هیأت امنای پژوهش سرا در سطح شهرستان/ منطقه تشکیل می شود.

بند الف

ـ ترکیب:

1 ـ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه (رئیس)

2 ـ معاون آموزش متوسطه منطقه (نایب رئیس)

3 ـ مدیر پژوهش سرا (دبیر)

4 ـ معاون آموزش ابتدایی

5 ـ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی منطقه

6 ـ شهردار شهرستان/ منطقه/ ناحیه

7 ـ نماینده تام الاختیار فرماندار یا بخشدار

8 ـ سه نفر استاد دانشگاه یا صاحب نظر پژوهشی در زمینه های علوم انسانی، فنی و حرفه ای و علوم پایه (ترجیحاً از پارک علم و فناوری یا بنیاد ملی نخبگان)

9 ـ رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان/ منطقه/ ناحیه

10 ـ یک نفر از اولیای دانش آموزان عضو پژوهش سرا

11 ـ یک نفر معلم راهنمای پژوهنده به انتخاب شورای معاونان اداره آموزش و پرورش شهرستان/ منطقه/ ناحیه

تبصره 1

- افراد مندرج در بندهای ۸، ۱۰ و ۱۱ به پیشنهاد رئیس و تصویب هیأت امنای پژوهش سرای دانش آموزی انتخاب می شوند.

تبصره 2

- در مناطقی که بیش از یک پژوهش سرا دایر است، صرفا یک هیأت امنا با عضویت تمام مدیران پژوهش سراها، تشکیل می شود. در این صورت، دبیر هیأت امنا، از بین مدیران پژوهش سراها، توسط هیأت امنا انتخاب و با ابلاغ رئیس اداره آموزش و پرورش، منصوب می شود.

تبصره 3

- ابلاغ اعضای هیأت امنا توسط رئیس هیأت امنا صادر می شود.

تبصره 4

- جلسات عادی هیأت امنا حداقل دو ماه یک بار به پیشنهاد دبیر و تأیید رئیس (ترجیحاً در مکان پژوهش سرا) تشکیل می شود. تشکیل جلسات فوق العاده با پیشنهاد دبیر و تأیید رئیس هیأت امنا بلامانع است.

تبصره 5

- دبیرخانه هیأت امنا در معاونت آموزش متوسطه شهرستان/ منطقه تشکیل می شود.

بند ب

ـ وظایف و اختیارات:

1 ـ بررسی و تصویب برنامه های سالانه پژوهش سراها در چارچوب سیاست ها و برنامه های ابلاغی و قوانین و مقررات مربوط

2 ـ برنامه ریزی و تصمیم گیری برای شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد به پژوهش سرا

3 ـ برنامه ریزی و اتخاذ تصمیم برای تأمین منابع انسانی مورد نیاز

4 ـ بررسی و تصویب روش توسعه و تقویت ارتباط اثر بخش و تعامل سازنده با مؤسسات علمی و پژوهشی به ویژه مدارس

5 ـ بررسی زمینه های جلب همکاری صاحب نظران، معلمان مجرب و دانش آموزان

6 ـ برنامه ریزی برای برگزاری همایش های علمی، جشنواره ها و مسابقات علمی پژوهشی

7 ـ نظارت بر کلیه امور پژوهش سرای دانش آموزی

8 ـ بررسی و اتخاذ تصمیم در زمینه های جذب کمک ها و هدایا، اعم از نقدی و غیرنقدی از اشخاص حقیقی و حقوقی

9 ـ بررسی و تصویب پیشنهادها، طرح ها و برنامه های مرتبط

10 ـ بررسی و تصویب ضوابط پرداخت حق الزحمه، پاداش و کارانه به کارکنان و عوامل مرکز در چارچوب مقررات مربوط و نظارت بر نحوه هزینه ها و تصویب تراز مالی پژوهش سرا

ماده 9

ـ مدیر پژوهش سرا:

مدیر پژوهش سرا از بین افراد واجد شرایط، به پیشنهاد رئیس آموزش و پرورش شهـرستان/ منطقه/ ناحـیه و تصویب هیأت امنای پژوهش سرا انتخاب و از سوی رئیس اداره آموزش و پرورش برای مـدت ۴ سال منصـوب می شود. عـزل مدیر پژوهش سرا به پیشنهاد رئیس آموزش و پرورش یا دو سوم اعضای هیأت امنا و تصویب هیأت امنا امکان پذیر خواهدبود.

تفسیر 1

ـ فرد پیشنهادی، علاوه بر شرایط عمومی احراز مدیریت مدارس، مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، باید حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، تجربه و سوابق امور مطالعاتی و پژوهشی و 5 سال سابقه آموزشی داشته باشد.

تفسیر 2

ـ چنانچه فرد واجد شرایط در منطقه وجود نداشته باشد، معرفی مدیر با حداقل مدرک کارشناسی و دارای سوابق علمی ـ پژوهشی و ده سال سابقه آموزشی، تا تعیین فرد واجد شرایط، بلامانع است.

مبحث

مدیر پژوهش سرا، ضمن اهتمام به اجرای دقیق و کامل مصوبات هیأت امنا، با رعایت قوانین و مقررات مربوط، وظایف زیر را بر عهده دارد:

بند 1

ـ تدوین برنامه های سالانه و عملیاتی پژوهش سرا و ارائه آن به هیأت امنا برای بررسی و تصویب

بند 2

ـ جلب همکاری و تقویت روحیه مشارکت دانش آموزان و معلمان در انجام فعالیت های علمی و پژوهشی

بند 3

ـ برگزاری دوره های آموزشی، همایش ها، نمایشگاه ها، مسابقات و جشنواره های علمی، مهارتی، پژوهشی و آزمایشگاهی

بند 4

ـ ایجاد منابع و بانک اطلاعاتی مورد نیاز برای دانش آموزان و معلمان راهنما

بند 5

ـ فراهم آوردن زمینه انجام پژوهش های دانش آموزی با بهره گیری از امکانات کارگاه، آزمایشگاه و کتابخانه

بند 6

ـ حمایت از دانش آموزان پژوهشگر و هدایت طرح های تحقیقاتی آنان

بند 7

ـ ایجاد زمینه برقراری ارتباط دانش آموزان پژوهشگر با سایر نهادها و مؤسسات علمی، پژوهشی و آموزشی

بند 8

ـ تشکیل انجمن های علمی ـ پژوهشی دانش آموزی در رشته های مختلف با توجه به نیاز دانش آموزان بر اساس مصوبات هیأت امنا

بند 9

ـ سازماندهی منابع انسانی مورد نیاز به ویژه به کارگیری معلمان و استادان مجرب برای انجام بهینه امور پژوهش سرا

بند 10

ـ برقراری ارتباط اثربخش با مدارس و ارائه خدمات علمی ـ پژوهشی به آنها و نیز استفاده از ظرفیت و توانمندی مدارس برای ارتقای کیفیت فعالیت های پژوهش سرا

بند 11

ـ فراهم نمودن زمینه های مشارکت دانش آموزان پژوهشگر در پژوهش های ملی ـ منطقه ای و بین المللی

بند 12

ـ تلاش برای تأمین منابع مالی و تجهیزات مورد نیاز پژوهش سرا

بند 13

- اجرای مصوبات هیأت امنا و تهیه گزارش عملکرد سالانه پژوهش سرا جهت ارائه به هیأت امنای پژوهش سرا و کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش استان

بند 14

ـ ساماندهی، هدایت و راهبری امور پژوهش سرای دانش آموزی و نظارت و کنترل بر انجام فعالیت ها و پاسخگویی به مراجع ذیربط

بند 15

ـ تمهید مقدمات برگزاری جلسات هیأت امنا، تنظیم، مستند سازی و نگهداری صورت جلسات و سایر اسناد و مدارک مربوط

ماده 10

ـ مخاطبان:

دانش آموزان دوره های ابتدایی، متوسطه و هنرجویان واجدالشرایط و علاقه مند به مطالعه و پژوهش، در چارچوب شیوه نامه ابلاغی می توانند در پژوهش سرا ثبت نام نمایند و از خدمات آن بهره مند شوند.

ماده 11

ـ ارتباط مدارس با پژوهش سرا:

بند 1

ـ تعیین نماینده (رابط) برای ارتباط نظام مند و اثر بخش با پژوهش سرا

بند 2

ـ حضور فعال مدیران مدارس و دانش آموزان در همایش ها و نمایشگاه های برگزار شده در پژوهش سرا

بند 3

ـ برنامه ریزی برای حضور فعال دانش آموزان مستعد و علاقه مند در پژوهش سرا

بند 4

ـ استفاده از ظرفیت و توانمندی علمی، پژوهشی و فناوری و آزمایشگاهی پژوهش سرا برای تحقق اهداف و برنامه های مدارس

ماده 12

ـ ارتباط پژوهش سرا با مدارس و مراکز علمی:

بند 1

ـ استفاده از ظرفیت و توانمندی علمی، پژوهشی و فناوری و آزمایشگاهی مدارس برای تحقق اهداف و برنامه های پژوهش سرا

بند 2

ـ پیگیری تشکیل انجمن های علمی ـ پژوهشی در مدارس

بند 3

ـ برقراری ارتباط با پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی برای ارتقای کیفیت برنامه ها و فعالیت ها

ماده 13

ـ منابع مالی:

منابع مالی پژوهش سراهای دانش آموزی عبارتند از:

بند 1

ـ اعتبارات تخصیصی از سوی وزارت آموزش و پرورش، در قالب سرانه و کمک هزینه

بند 2

ـ اعتبارات تخصیصی از سوی شورای آموزش و پرورش استان/ شهرستان/ منطقه

بند 3

ـ کمک های مؤسسات و نهادها از قبیل شهرداری ها، صندوق ها، مراکز علمی و پژوهشی و بنگاه های اقتصادی

بند 4

ـ هدایا و کمک های مردمی

بند 5

ـ درآمد حاصله از طریق ارائه خدمات علمی، پژوهشی و آموزشی به دانش آموزان و هنر جویان و فروش تولیدات و خدمات پژوهشی پژوهش سرا

تبصره

ـ کلیه وجوه دولتی یا وجوه دریافتی از اولیای دانش آموزان یا کمک های مردمی و مؤسسات و سازمان ها، باید به حساب پژوهش سرا واریز شود و بر مبنای شیوه نامه مربوط و تصمیم هیأت امنا هزینه شود.

ماده 14

ـ نظارت و ارزشیابی:

شاخص ها، ملاک ها و استانداردهای ارزشیابی از عملکرد پژوهش سراها، توسط شورای سیاستگذاری تدوین و ابلاغ می شود. نظارت و ارزشیابی مستمر از فعالیت های پژوهش سراها بر اساس شاخص ها، ملاک ها و استانداردهای مصوب، توسط شورای سیاستگذاری، شورای آموزش و پرورش استان و هیأت امنای پژوهش سرا انجام می شود.

تفسیر 1

ـ شورای آموزش و پرورش استان، گزارش های مربوط به نظارت و ارزشیابی از عملکرد پژوهش سراهای استان را در پایان هر سال تحصیلی به شورای سیاستگذاری ارائه خواهد داد.

تفسیر 2

ـ شورای سیاستگذاری، گزارش عملکرد 2 سالانه پژوهش سراها را به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه خواهد داد.

ماده 15

ـ تغییر کاربری و انحلال:

هرگونه تغییر کاربری و جابه جایی این مراکز ممنوع است. انحلال پژوهش سرا در صورت عدم انطباق با مفاد این اساسنامه یا ضوابط ابلاغی و همچنین تغییر کاربری آن در موارد خاص، با پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان و تأیید شورای سیاستگذاری انجام می شود.

ماده 16

ـ سایر موارد:

شیوه نامه های اجرایی این اساسنامه پس از ابلاغ، حداکثر ظرف مدت شش ماه تهیه و بعد از تأیید شورای سیاستگذاری، توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می شود.

موخره

موضوع: اساسنامه پژوهش سراهای دانش آموزی در نهصد و سی و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، تاریخ 17 /3 /1395 به تصویب رسید.

مهدی نوید

دبیر شورا

علی اصغر فانی

رئیس جلسه

اساسنامه پژوهش سراهای دانش آموزی، مورد تأیید است.

امضاء

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش ـ حسن روحانی

اسناد مرتبط

دستگاه‌های مجری

گیرندگان رونوشت