ماده 13
آیین نامه اجرایی تبصره (2) ماده (169) اصلاحی قانون مالیات های مستقیم
ماده 13 (اصلاحی 12ˏ12ˏ1397)
- سازمان موظف است ظرف (18) ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب نامه، شبکه صندوق فروش و کلیه سامانه های مرتبط با آن را به منظور واپایش (کنترل) و نظارت بر حسن استفاده از سامانه صندوق فروش، آماده بهره برداری کند.
وضعیت: اصلاحی
تاریخ: 2019-03-03
سند اثرگذار: اصلاح آیین نامه اجرایی تبصره (2) ماده (169) اصلاحی قانون مالیات های مستقیم
متن قبلی :
ماده 12ماده 12- صورتحساب صادره توسط سامانه صندوق فروش باید دارای شماره سریال ماشینی، تاریخ و حداقل دربرگیرنده اطلاعات هویتی شامل نام، نام خانوادگی (شهرت کسبی)، نام شخص حقوقی، شماره اقتصادی، نشانی کامل و کد پستی فروشنده و مشخصات کالا یا خدمات ارایه شده، مقدار و مبلغ آن باشد.
متن اثرگذار/تغییر یافته :
10 - ماده (12) به شرح زیر اصلاح می شود و تبصره آن به قوت خود باقی است: ماده 12 - صورتحساب فروش و رسید خرید صادر شده از پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی باید حداقل دارای اطلاعات زیر باشد: الف - صورتحساب فروش: 1 - شماره مالیاتی. 2 - شماره اقتصادی فروشنده (کد/ شناسه ملی). 3 - اطلاعات هویتی فروشنده. 4 - نشانی و کد پستی فروشنده. 5 - تاریخ صدور صورتحساب. 6 - مشخصات کالا یا خدمت ارایه شده و مقدار و مبلغ آن. 7 - تخفیفات حسب مورد. 8 - میزان مالیات و عوارض ارزش افزوده هر قلم کالا یا خدمت حسب مورد. 9 - جمع مبلغ فروش یا ارایه خدمت و جمع مالیات و عوارض ارزش افزوده آن حسب مورد. ب - رسید خرید صادر شده از پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی: 1 - شماره مالیاتی. 2 - شماره اقتصادی فروشنده (کد/ شناسه ملی). 3 - اطلاعات هویتی فروشنده. 4 - نشانی و کد پستی فروشنده. 5 - تاریخ صدور رسید خرید. 6 - جمع مبلغ فروش کالا یا ارایه خدمت.