ماده 18

اساسنامه شرکت عمران شهرهای جدید (مادرتخصصی)

ماده 18 ‏

- اهم وظایف مدیر عامل به شرح زیر است:

بند 1

- اجرای مصوبات و تصمیمات هیأت مدیره و مجمع عمومی.

بند 2

- تهیه، تنظیم و پیشنهاد خط مشی، برنامه عملیاتی و بودجه سالانه شرکت به هیأت مدیره.

بند 3

- تهیه و تنظیم صورت های مالی سالانه شرکت و ارایه آن به هیأت مدیره.

بند 4

- تعیین روش های اجرایی در چارچوپ مقررات و آیین نامه ها و ابلاغ به واحدهای مربوط.

بند 5

- تهیه و پیشنهاد آیین نامه های مالی، معاملاتی و استخدامی شرکت به هیأت مدیره.

بند 6

- تهیه و پیشنهاد تشکیلات تفصیلی شرکت به هیأت مدیره در چارچوپ مصوبات ‏مجمع عمومی.

بند 7

- نظارت بر حسن اجرای آیین نامه های شرکت و انجام اقدامات لازم برای حسن اداره امور شرکت در چارچوب قوانین و مقررات مربوط.

بند 8

- عزل و نصب و ارتقای کارکنان شرکت، تعیین حقوق و دستمزد پاداش، ترفیع و تنبیه آنها براساس قوانین و مقررات مربوط.

بند 9

- اعمال نظارت های مالی و محاسباتی و حسابرسی و بازرسی کلیه قسمت های شرکت مستقیماً یا با تفویض اختیار به اعضای هیأت مدیره یا کارکنان شرکت.

بند 10

- مدیریت و نظارت بر بررسی گزارشات توجیهی و طرح مقدماتی احداث باغ شهر یا شهرک و صدور پروانه احداث شهرک یا باغ شهر و پروانه بهره برداری از آنها و سایر امور مربوط به شهرک ها در چارچوپ آیین نامه و دستورالعمل های مربوط.

بند 11

- نظارت و جلوگیری از تخلفات در احداث شهرهای جدید یا شهرک ها یا باغ شهرها و پیگیری متخلفین از طریق مراجع صالح.

بند 12

- امضا و صدور مجوز احداث شهر جدید یا شهرک.

بند 13

- ‏انجام سایر وظایفی که مطابق قوانین و مقررات مربوط، به عهده مدیرعامل محول شده یا می شود.

تبصره 1

- مدیر عامل به مسؤولیت خود می تواند بخشی از وظایف و اختیارات خود را به هر یک از کارکنان شرکت تفویض نماید.

تبصره 2

- در صورت انقضای مدت مدیریت مدیرعامل اقدامات وی تا تعیین مدیرعامل جدید نافذ و معتبر بوده و قدرت اجرایی خواهد داشت.