فصل چهارم
– کمیته های اجرای تحول دستگاه های اجرایی
به منظور اجرای سند تحول در سطح دستگاه های اجرایی، در هر دستگاه، «کمیته اجرای تحول» به ریاست عالی ترین مقام دستگاه و عضویت دو تن از معاونان دستگاه و دو تن از صاحب نظران مرتبط با حوزه تخصصی، به پیشنهاد رئیس دستگاه و موافقت ستاد راهبری تحول، تشکیل می شود:
1. تدوین برنامه عملیاتی اقدامات سند تحول، حداکثر طی یک، دو و سه ماه پس از ابلاغ سند تحول متناسب با دوره های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای طرح در کمیسیون تحول؛
2. تعیین مقادیر نشانگرها و تدوین شاخص های تحقق اقدامات سند تحول در موضوع مربوط برای طرح در کمیسیون تحول؛
3. پیشنهاد ساختار، بودجه و سایر الزامات برای اجرای اقدامات مربوط به منظور طرح در کمیسیون تحول؛
4. پیگیری تدوین لوایح قانونی لازم برای اجرای اقدامات نیازمند قانون در موضوع مربوط؛
5. پیگیری مستمر اجرای اقدامات مربوطه؛
6. ایجاد آگاهی عمومی و اطلاع رسانی مستمر نسبت به ابعاد موضوع مربوط در سند تحول و وضعیت اجرای آن با ابزارهای متنوع رسانه ای بویژه تولید محصولات رسانه ای از قبیل گرافیک متحرک، اطلاع نگاشت و مستند متناسب با محتوا و و طیف متنوع مخاطبان، برای انتشار عمومی؛
7. تدوین گزارش های موضوعی و فصلی برای میزان اجرای هر یک از اقدامات.