قانون اصلاح لایحه قانونی اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران
نوع قانون
قانون -
مرجع تصويب
کمیسیون مجلس
تاریخ سند تصويب
-
شماره ابلاغ
9482
مرجع ابلاغ
نخست وزیر
شماره روزنامه رسمي
10607
آخرین وضعیت
1400/11/17
طبقه بندی
ندارد
تاريخ تصويب
1360/04/03
شماره سند تصویب
-
تاریخ ابلاغ
1360/04/23
تاريخ اجرا
1360/05/23
تاریخ روزنامه رسمي
1360/05/07
تاریخ انتشار
-
متن کامل قانون
ماده واحده
ماده واحده
اساسنامه کمیته ملی المپیکایران مصوب 15/12/1358 شورای
انقلاب اسلامی ایران بشرح پیوست این قانون
اصلاح و به دولت اجازهداده میشود که
مفاد آن را تا وصول نتیجه از کمیته
بینالمللی المپیک به مورد اجرا بگذارد.
بخش یکم
بخش یکم
- تعریف و هدف :ماده 1
ماده 1
- کمیتهملی المپیک ایران که در این اساسنامه
«کمیته»
نامیده میشود بر اساس اصول
اساسنامه کمیته بینالمللی المپیک،
بمنظور حمایت ازنهضت المپیک و بازیهای
مربوط به آن و همچنین ورزش آماتوری در
ایران تشکیل میگردد.
ماده 2
ماده 2
- کمیتهملی المپیک ایران سازمانی است مستقل،
غیرانتفاعی، دارای شخصیت حقوقی، استقلال
مالی و دور از هر گونه منظورهای نژادی،مذهبی،
سیاسی و تجاری.
بخش دوم
بخش دوم
- وظایف کمیته :ماده 3
ماده 3
- وظایفکمیته بشرح زیر است:
بند الف
الف
- اجرای قوانین و رعایتمقررات کمیته بینالمللی المپیک
بند ب
- ارتباط دائم با کمیته
بینالمللی و کمیتههای ملی المپیک
کشورها و فدراسیونهای بینالمللی و
قارهای برای حفظ نهضت المپیک و منافع
فدراسیونهای ملی ورزشی کشور.
بند پ
- معرفی فدراسیونهای ملی
و ارگانهای ورزشی ایران به مجامع بینالمللی
ورزشی و حفظ حقوق آنان.
بند ت
- فراهم ساختن مقدمات شرکت
ورزشکاران منتخب ایران در بازیهای المپیک
و آسیائی.
بند ث
- آشنا نمودن عامه مردم به
مرام بازیهای المپیک و تشویق آنان برای
پشتیبانی از نهضت بازیهای المپیک.
بند ج
- تشکیل نمایشگاههای هنری
وابسته به بازیهای آسیائی و المپیک.
بند چ
- نظارت بر اجرای اصول
آماتوری در مسابقههای ورزشی و کوشش در
آشنا ساختن جامعه به ارزشهای معنوی ورزش
و رعایت اصول آماتوری درمدارس و باشگاهها
و مراکز عمومی با استفاده از وسائل ارتباط
همگانی
بند ح
- اعزام نمایندگان کشور به
مجامع مربوط به بازیهای المپیک و آسیائی.
بند خ
- رسیدگی و اتخاذ تصمیم در
مورد خلافها و یا گزارشات واصله از
فدراسیونهای ملی و بینالمللی و ارگانهای
ورزشی بینالمللی علیه فدراسیونهای ملی
و ارگانهای ورزش کشور و ورزشکاران.
تصمیمات مجمع در این موارد
برای فدراسیونها و ارگانهای ورزشی ایران
لازمالاجرا است.
بند د
- در صورت ضرورت تشکیل
کلاسهای آموزشی اعم از داخلی و بینالمللی
در ایران با همکاری کمیته همکاریهای
بینالمللی المپیک، فدراسیونهای مربوطه
و سازمانهای ورزشی و علمی (داخلی
و خارجی) و
اعزام افراد به دورههای آموزشی کمیته
همکاریهای بینالمللی المپیک.
بند ذ
- تأیید و همکاری در تنظیم
برنامه اعزام نمایندگان فدراسیونهای ملی
و ارگانهای ورزشی و ایرانیان عضو سازمانهای
ورزشی بینالمللی به کنگرهها ومجامع
بینالمللی به هنگام برگزاری بازیهای
المپیک و آسیائی در صورت لزوم.
بند ر
- همکاری در انجام امور
فدراسیونهای ورزشی آسیائی و بینالمللی
که دفتر آنان در ایران مستقر است.
بند ز
- همکاری با فدراسیونهای
ورزشی جهت آماده نگاه داشتن افراد تیم
ملی برای اعزام به بازیهای المپیک و
آسیائی.
بند ژ
- بررسی و تطبیق اساسنامه
و آئیننامههای فدراسیونهای ملی ورزشی
آماتور ایران با موازین و مقررات آماتوریزم.
بند س
- معرفی نمایندگان ایران
در کمیته بینالمللی المپیک طبق مقررات
آن کمیته.
بند ش
- تشکیل جلسات مشورتی رؤسا
و دبیران فدراسیونهای ورزشی با هیئت
اجرائی کمیته و رؤسا و دبیران کنفدراسیونها
مستقر در ایران هر سه ماه یکبار بمنظور
بررسی امور بینالمللی فدراسیونها.
بند ص
- تدوین و نشر اخبار و کتب
و نشریات و مقالات ورزشی و هنری مربوط به
المپیک و فدراسیونها و مقررات فنی
بینالمللی و نشریه کمیته ملیالمپیک
ایران.
بند ض
- اختصاص یک روز و یا یک
هفته در سال بنام المپیک با همکاری
فدراسیونهای ملی.
بند ط
- ثبت و نگاهداری کلیه سوابق
بازیهای المپیک و آسیائی و جهانی و ثبت
حد نصابها و نتایج مقامهای بدست آمده.
بند ظ
- تهیه و نگهداری پروندههای
پزشکی برای کلیه قهرمانان ملی با همکاری
فدراسیون پزشکی - ورزشی
کشور.
بخش سوم
بخش سوم
– سازمان:ماده 4
ماده 4
- کمیتهدارای ارکان زیر است:
الف - مجمع
همگانی.
ب - هیئت
اجرائی.
پ - دبیرخانه
کل.
ت - کمیته
تدارکاتی بازیهای المپیک و آسیائی .
بخش چهارم
بخش چهارم
- مجمع همگانی:ماده 5
ماده 5
- مجمعهمگانی که بالاترین مرجع تصمیم گیری
کمیته است و در این اساسنامه «مجمع»
خوانده میشود، از افراد و
مقامهائی بشرح زیرتشکیل میشود.
بند الف
الف
- هر ایرانی که عضویت کمیتهبینالمللی را داشته باشد، منوط به اینکه
انتخاب این شخص بعد از بهمن 1357(اول
فوریه 1979) صورت
گرفته باشد.
بند ب
- نمایندگان فدراسیونهای
ورزشی که ورزش آنها جزء برنامه بازیهای
المپیک است و اکثریت اعضاء مجمع را تشکیل
میدهند:
جزء 1
فدراسیون بسکتبال ایران
جزء 2
فدراسیون جودو ایران
جزء 3
فدراسیون تیراندازی ایران
جزء 4
فدراسیون شنا ایران
جزء 5
فدراسیون دو و میدانی ایران
جزء 6
فدراسیون قایقرانی ایران
جزء 7
فدراسیون هند بال ایران
جزء 8
فدراسیون کشتی ایران
جزء 9
فدراسیون وزنه برداری
ایران
جزء 10
10
- فدراسیوناسکی ایران
جزء 11
11
- فدراسیوندوچرخه سواری ایران
جزء 12
12
- فدراسیونفوتبال ایران
جزء 13
13
- فدراسیونسوارکاری ایران
جزء 14
14
- فدراسیونهاکی ایران
جزء 15
15
- فدراسیونژیمناستیک ایران
جزء 16
16
– فدراسیون والیبال ایرانبند پ
- اعضاء اقلیت مجمع عبارتند
از:
قسمت پ
- 1 - نمایندگان
فدراسیونهای ورزشی که ورزش آن دارای
بازیهای جهانی بوده یا جزء ورزشهای بازیهای
آسیائی است.
قسمت پ
- 2 - نمایندگان
نهادهای ورزشی کشور.
قسمت پ
- 3 - نمایندگان سایر نهادها.
جزء 25
25
- یکنفر از بین قهرمانان صاحب مدال المپیک به
انتخاب خودشان.
جزء 26
26
- دو نفر ازبین رؤسا و دبیران کنفدراسیونهای قارهای
و اعضاء ایرانی هیئت رئیسه فدراسیونهای
بینالمللی که ورزش آنها جزء برنامه
بازیهای المپیک است، منوط به اینکه
انتخاب آنان بعد از بهمن 1357 (اول
فوریه 1979) صورت
گرفته شده باشد.
جزء 27
27
- چهار نفراز افراد مطلع در امور ورزشی و بازیهای
المپیک به معرفی مسئول ورزش کشور.
تبصره 1
تبصره 1
- درصورت تغییر سمتهای اشخاص نامبرده شده در
بند 4
بند ب و پ
- 1،پ 2 و پ 3 اعضاء و افراد منتخب یا منتصب
جدید بجای آنها به عضویت مجمع درخواهند
آمد.
تبصره 2
تبصره 2
- کمیتهملی المپیک میتواند دارای اعضاء افتخاری
که از بین دوستداران و علاقمندان به
بازیهای المپیک بعضویت پذیرفته میشوند
باشد.
این اعضاء طبق آئیننامه مخصوص
که از طرف هیئت اجرائیه بتصویب خواهد رسید
بعضویت پذیرفته شده و مبلغی را بعنوان حق
عضویت سالانه به کمیته پرداخت و کارت
مخصوص عضویت دریافت میدارند.
تبصره 3
تبصره 3
- اعضایافتخاری کمیته ملی المپیک بنا به دعوت
دبیرخانه کمیته ملی المپیک میتواند در
جلسات مجمع عمومی بدون حق رأی شرکت
نماید.
ماده 6
ماده 6
- کلیهاعضای مجمع باید تابعیت ایرانی و متصف به
اخلاق نیک و مشهور به حسن سابقه در اجتماع
باشند.
ماده 7
ماده 7
- دورهعملی مجمع چهار سال است و هر سال لااقل
یکبار تشکیل جلسه خواهد داد.
حضور اکثریت برای رسمیت
یافتن جلسه ضروری است در صورتیکه اکثریت
حاصل نشود ظرف مدت یکماه مجدداً دعوت بعمل
خواهد آمد و این جلسه با اعضاء حاضر تشکیل
خواهد شد وتصمیمات آن لازمالاجرا
خواهد بود.
بخش پنجم
بخش پنجم
- وظایف مجمع ماده 8
ماده 8
- مجمعهمگانی که ریاست آن با رئیس هیئت اجرائی
خواهد بود حداقل هر سال یکبار تشکیل میشود،
محل و تاریخ برگزاری و دستور جلسه مجمع
باید توسط دبیر کل تنظیم و بوسیله پست
سفارشی همراه با رسید برای کلیه اعضاء
ارسال گردد. دستور
جلسه مجمع که بطور عادی تشکیل میشود
شامل موارد زیر خواهد بود:
الف - تصویب
صورتجلسه قبل.
ب - تعیین
سه نفر جهت بررسی صورتجلسه قبل و برای
نظارت در امر انتخابات.
پ - تأیید
گزارش هیئت اجرائی و دبیر کل.
ت - تأیید
گزارش مالی توسط خزانهدار و پیشنهاد
بودجه کمیته به مقامات ذیصلاح.
ث - پیشنهاد
تغییرات در مواد اساسنامه.
ج - انتخاب
هیئت اجرائی: رئیس
- نواب رئیس
- دبیر کل -
خزانهدار و اعضاء.
چ - طرح
سؤالات و پیشنهادات.
ح - تعیین
تاریخ و محل جلسه بعدی مجمع.
ماده 9
ماده 9
- درمورد پیشنهاد تغییر مواد اساسنامه و موارد
زیر باید نصف باضافه یک اعضاء در جلسه
مجمع حاضر باشند:
1 - تغییر
یا اضافه کردن مواد به صورتجلسه.
2 - تعلیق
یا اخراج عضو یا اعضاء مجمع.
تبصره 1
تبصره
- درموارد تصمیمگیری رأی اکثریت معتبر خواهد
بود.
ماده 10
ماده 10
- برایانتخاب اعضاء هیئت اجرائی رأیگیری بصورت
دسته جمعی یا مجزا خواهد بود، تشخیص نوع
رأیگیری با موافقت مجمع خواهد بود.
ماده 11
ماده 11
- جلسهفوقالعاده مجمع با تقاضای کتبی یک سوم
کل اعضاء مجمع یا به تقاضای رئیس یا دبیر
کل تشکیل خواهد شد. تقاضای
تشکیل جلسه فوقالعاده مجمع از طرف هر
یک از اعضاء باید دو ماه قبل از تاریخ مجمع
مورد درخواست به دبیرخانه کمیته تسلیم و
دعوتنامه، محل تشکیل جلسه وتاریخ و
دستور جلسه آن باید حداقل یکماه قبل از
تاریخ تشکیل مجمع به اطلاع کلیه اعضاء
برسد.
ماده 12
ماده 12
- دبیرکل کمیته موظف است صورتجلسات مجمع را
تنظیم و برای اعضاء ارسال دارد.
ماده 13
ماده 13
- کلیهتصمیمات مجمع بلافاصله پس از تصویب و
ابلاغ آن به مراجع ذینفع قابل اجرا خواهد
بود.
ماده 14
ماده 14
- مجمعدارای دستور اجلاس است و پیشنهادها باید
دو ماه قبل از تشکیل اجلاس مجمع به دبیرخانه
کل رسیده باشد تا در دستور قرار بگیرد.
در اجلاس مجمع، گزارشهای
دبیر کل و خزانهدار نیز مورد بررسی قرار
میگیرد.
ماده 15
ماده 15
- دبیرکل موظف است لااقل پانزده روز قبل از تشکیل
مجمع، دستور اجلاس و پیشنهادهای رسیده
را برای آگاهی اعضاء ارسال دارد.
ماده 16
ماده 16
- اشخاصمشروحه زیر نمیتوانند بعضویت مجمع برگزیده
شوند:
الف - ورزشپیشگان.
ب - افرادی
که برای نفع شخصی به ورزش بستگی و اشتغال
داشته باشند (بغیر
از افرادی که بعنوان شغل از این راه بطور
مستمر در ورزش حقوق دریافت میدارند(.
پ - هر
شخصی که در مسابقههای ورزشی سمت مربیگری
داشته باشد و پول دریافت دارد.
ماده 17
ماده 17
- خدمتکلیه اعضای مجمع افتخاری است و در مقابل
خدمات، حقالزحمه یا پاداش دریافت نمیکنند
ولی در هنگام مأموریت از هزینه سفر
وفوقالعاده اقامت بر طبق ضوابط استفاده
خواهند کرد.
ماده 18
ماده 18
- کمیتهمیتواند هر یک از اعضای مجمع را که بر خلاف
قوانین جاری کشور اقدامی کرده و یا بنحوی
به منافع و حیثیت و شئوون کمیته لطمه وارد
آورده باشد و یا بعللی شایستگی عضویت از
او سلب شده باشد از عضویت محروم و جانشین
وی را بر طبق مفاد این اساسنامه انتخاب
کند.
بخش ششم
بخش ششم
- هیئت اجرائی :ماده 19
ماده 19
- مجمعحداکثر دو ماه پس از بازیهای المپیک نسبت
به انتخاب هیئت اجرائی کمیته از بین اعضای
خود برای مدت چهار سال (یک
دورهالمپیک) اقدام
میکند.
ماده 20
ماده 20
- هیئتاجرائی کمیته که اکثریت آن از بین نمایندگان
فدراسیونهای ورزشی انتخاب میشوند (شش
نفر) دارای
یازده عضو بشرح زیر است:
الف - رئیس
هیئت اجرائی که ریاست مجمع را نیز خواهد
داشت.
ب - دو
نایب رئیس.
پ - دبیر
کل.
ت - خزانهدار.
ث - شش
عضو.
ماده 21
ماده 21
- انتخابمجدد اعضای هیئت اجرائی در دورههای بعدی
بدون مانع است.
بخش هفتم
بخش هفتم
- وظایف هیئت اجرائیماده 22
ماده 22
- وظایفهیئت اجرائی بشرح زیر میباشد:
الف - هیئت
اجرائی مسئول کلیه امور اداری، مالی، فنی
و بینالمللی کمیته خواهد بود.
ب - هیئت
اجرائی حداقل ماهی یکبار تشکیل جلسه خواهد
داد و جلسههای فوقالعاده را میتوان
با دعوت قبلی دبیرخانه تشکیل داد.
پ - انتخاب
مسئولین و اعضاء کمیتههای فرعی و نظارت
بر اعمال آنان.
ت - انتخاب
نمایندگان کشور در کمیته بینالمللی
المپیک و کنگرههای آن و جلسات شورای
بازیهای آسیائی و نمایندگان فدراسیونهای
ملی در مجامع جهانی و رسیدگی به کلیه
مسائل مربوط به جلسات مجمع عمومی فدراسیونهای
بینالمللی و آسیائی که نمایندگان ایران
در آن عضویت دارند.
ماده 23
ماده 23
- رئیسهیئت اجرائی، جلسات هیئت و در صورت لزوم
کمیتههای فرعی را اداره خواهد کرد.
در صورت تساوی آراء رأی
رئیس قاطع خواهد بود.
ماده 24
ماده 24
چنانچه رئیس هیئت بعللینتواند وظایف خود را انجام دهد و یا در
غیاب و یا در مورد استعفاء و کنارهگیری
ایشان تا انتخاب رئیس جدید یکی از نواب
رئیس عهدهدار انجام وظایف وی خواهد بود.
ماده 25
ماده 25
- رئیسهیئت اجرائی همراه با خزانهدار و دبیر
کل کلیه اسناد مالی کمیته را امضاء خواهد
نمود.
ماده 26
ماده 26
- رئیسهیئت اجرائی و دبیر کل کمیته میتوانند در
کلیه جلسات کمیتههای فرعی و مجمع رؤسا
و دبیران فدراسیونها و سایر جلسات مربوطه
شرکت نمایند.
بخش 8
بخش هشتم
- *دبیرخانهکل:
ماده 27
ماده 27
- دبیرخانهکمیته که زیر نظر دبیر کل اداره میشود
مسئولیت اداره امور اداری و اجرای بودجه
مصوب را داشته و دبیر کل اختیار تام دارد
که کلیه امور اجرائی کمیته را با تصویب
هیئت اجرائی انجام دهد.
دبیرخانه موظف است کلیه مکاتبات
داخلی و خارجی کمیته را تهیه و بامضاء
دبیر کل برساند و بر حسن جریان امور
اداری و مکاتباتی و نیز نگاهداری و ضبط
سوابق و اسناد تنظیم صورتجلسات مجمع،
هیئت اجرائی و دستور جلسات مربوطه و
بالاخره هم آهنگی کلیه امور کمیته نظارت
دقیق نماید.
تبصره 1
تبصره
- اموراستخدامی کارمندان و کارکنان دبیرخانه
کل طبق آییننامهای است که بتصویب مجمع
میرسد.
ماده 28
ماده 28
خزانهدار کمیته درجمعآوری حق عضویت - کمکهای
مالی و هدایا مشارکت و نظارت خواهد داشت
و همچنین در وصول مطالبات واعتبارات
کمیته و در راه تکثیر درآمدهای مربوطه
تلاش و کوشش نموده و بر حسن جریان امور
محاسباتی کمیته و تنظیم دفاتر و اسناد
مربوطه نظارت نموده، ترازنامه سالیانه
و بررسی بودجه را برای تقدیم به مجمع تهیه
و تنظیم مینماید.
بخش نهم
بخش نهم
- کمیته تدارکات بازیهایالمپیک و آسیائی
ماده 29
ماده 29
- هیئتاجرائی اعضاء کمیته تدارکاتی بازیهای
المپیک و بازیهای آسیائی را از بین اعضاء
مجمع و هیئت اجرائی یا افراد واجد شرایط
دیگرانتخاب مینماید این کمیته با همکاری
فدراسیونهای مربوطه نسبت به فراهم ساختن
مقدمات شرکت ورزشکاران ایرانی تهیه وسائل
مسافرت - تأمین
محل اردوی آمادگی و اداره و نظارت در امور
قهرمانان و همراهان در بازیهای قارهای
و المپیک اقدام لازم را بعمل خواهد آورد.
ماده 30
ماده 30
- کمیتهتدارکاتی حداقل هجده ماه قبل از شروع هر
المپیک یا بازیهای آسیائی تشکیل و دوره
عمل آن فقط برای همان دوره بازیها میباشد
.
ماده 31
ماده 31
- نظراتکمیته تدارکاتی پس از تصویب هیئت اجرائی
کمیته ملی المپیک ایران به مرحله اجرا در
خواهد آمد.
ماده 32
ماده 32
- کمیتهتدارکاتی از هفت نفر بشرح زیر تشکیل میشود:
1 - یکنفر
رئیس (از
بین اعضاء هیئت اجرائی).
2 - یکنفر نایب
رئیس.
3 - یکنفر
دبیر.
4 - یکنفر
خزانهدار.
5 - سه
نفر عضو.
مبحث 1
کمیتههای
فرعی ماده 33
ماده 33
- هیئتاجرائی کمیته ملی المپیک ایران برای انجام
امور مقدماتی و تسریع در انجام مسائل
مربوط به شرکت ورزشکاران و آماده نمودن
نفرات شرکتکننده کمیتههای فرعی زیر
را بنا به پیشنهاد کمیته تدارکاتی و برای
مدت معینی تشکیل میدهد:
الف - کمیته
امور مسابقات مقدماتی.
ب - کمیته
روابط عمومی و انتشارات.
پ - کمیته
امور مالی، برنامهریزی و بودجه.
ت - کمیته
هم آهنگی و نظارت.
ث - کمیته
بهداشت و پزشکی.
ج - کمیته
قضائی و انضباطی.
ماده 34
ماده 34
- هیئتاجرائی کمیته ملی المپیک ایران تعداد
اعضاء و وظائف هر کمیته فرعی را مشخص و
ابلاغ مینماید تا تحت نظر کمیته تدارکاتی
انجام وظیفه نماید.
ماده 35
ماده 35
- هرکمیته فرعی دارای یک مسئول خواهد بود.
ماده 36
ماده 36
- کمیتهتدارکاتی بنا به پیشنهاد مسئول کمیته
فرعی اعضاء کمیته را از اعضاء مجمع و یا
افراد ذیصلاح انتخاب و بعد از تصویب هیئت
اجرائی کمیته ملی المپیک ایران ابلاغ
صادر مینماید.
ماده 37
ماده 37
- مسئولینکمیتههای فرعی موظفند هر ماه گزارش
کاملی از پیشرفتهای کمیتههای مربوط را
کتباً به کمیته تدارکاتی تقدیم تا پس از
رسیدگی ازدبیرخانه بنظر هیئت اجرائی
کمیته ملی المپیک ایران برسد.
ماده 38
ماده 38
- کلیهاعضاء هیئت اجرائی کمیته ملی المپیک ایران
میتوانند در جلسات کمیته تدارکاتی و
کمیتههای فرعی شرکت نمایند و دبیر کل
از نظرهم آهنگ نمودن برنامهها نظارت
کلی خواهد داشت.
ماده 39
ماده 39
- برایهمکاری و هم آهنگی در امور مربوط به آمادگی
و انتخاب ورزشکاران شرکتکننده در بازیهای
المپیک و آسیائی جلسات مشورتی باحضور
رؤسای فدراسیونهای شرکتکننده در بازیها
و کمیته تدارکاتی و کمیتههای فرعی تشکیل
و نسبت به انجام بهتر امور نظرخواهی و هم
آهنگیخواهد گردید.
ماده 40
ماده 40
- درپایان بازیهای المپیک و آسیائی نمایندگان
کمیته تدارکاتی که برای اداره و نظارت به
همراه شرکتکنندگان در بازیها شرکت
نمودهاند گزارش کاملی از طرز کار و
استعداد قهرمانان و نمایندگان اعزامی و
پیشرفتهای حاصله در هر رشته ورزشی تهیه
و به هیئت اجرائی کمیته ملی المپیک ایران
تقدیم خواهند نمود که در جلسه مجمع مطرح
و تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.
بخش دهم
بخش دهم
- بودجه کمیته ملیالمپیک ایران :
ماده 41
ماده 41
- بودجهکمیته ملی المپیک ایران را خزانهدار با
همکاری دبیر کل تنظیم و بتصویب مجمع عمومی
خواهد رسانید.
ماده 42
ماده 42
- عوایدکمیته ملی المپیک ایران عبارتست از:
الف - اعتباری
که از محل کمک دولت منظور شده و با توجه
به ضوابط کمیته بینالمللی المپیک هیچگونه
دخالتی از بابت این کمک که به آزادی این
کمیته لطمهای وارد سازد قبول نخواهد
شد.
ب - کمک
مالی که از طرف افراد و یا سازمانها داده
میشود.
پ - عواید
مسابقات ما قبل المپیک.
ت - اعانه
یا هدایائی که افراد یا مؤسسات میپردازند.
ث - عوایدی
که کمیته در تشکیل روز یا هفته المپیک
جمعآوری مینماید.
ج - عواید
حاصل از فروش تمبر و سکههای ورزشی و
علامات المپیک و آسیائی.
ماده 43
ماده 43
- کلیهعواید با تصویب هیئت اجرائی هزینه خواهد
شد و بیلان آن به مجمع عمومی ارائه خواهد
گردید.
ماده 44
ماده 44
- امورمالی و تعهدات کمیته ملی المپیک ایران با
دو امضاء از سه امضاء زیر خواهد بود:
الف - رئیس
یا دبیر کل.
ب - خزانهدار.
ماده 45
ماده 45
- هیئتاجرائی میتواند برای همکاری از رؤسای
سابق سازمان تربیت بدنی و دبیران کل کمیته
ملی المپیک ایران و رؤسای سابق فدراسیونهای
ورزشی و افرادی که بنحوی از انحاء در
پیشبرد ورزش و مقاصد المپیک خدماتی انجام
داده باشند بنام مشاور دعوت بعمل آورد.
ماده 46
ماده 46
- درصورت لزوم برای تغییر مواد این اساسنامه،
پیشنهادات در هیئت اجرائی کمیته ملی
المپیک ایران مطرح و جهت اظهار نظر به
مجمع عمومی ارجاع تا از طریق هیئت دولت
جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال
گردد.
ماده 47
ماده 47
- ایناساسنامه که دارای ده بخش و چهل و هفت ماده
و پنج تبصره است در جلسه مورخ 4/3/1360
کمیسیون شماره 21 (سازمانهای
وابسته به نخست وزیری)
مجلس شورای اسلامی، طبق
اصل 85 قانون اساسی بتصویب رسید.
موخره
قانون
فوق مشتمل بر چهل و هفت ماده و پنج تبصره
طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در جلسه
سوم تیر ماه یکهزار و سیصد و شصت شمسی
بتصویب کمیسیونهای وابسته به نخستوزیری
رسیده و شورای محترم نگهبان آن را تأیید
نموده و برای مدت دو سال از تاریخ تصویب
بصورت آزمایشی قابل اجرا است.
امضاء
رئیس
مجلس شورای اسلامی - اکبر
هاشمی
اسناد مرتبط
وضعیتهای تنقیحی
اثرگذار بر
- قانون اصلاح لایحه قانونی اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران (1360/04/03)
- قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ورزش (1400/11/17)
اثرپذیر از
- لایحه قانونی اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران (1358/12/15)
- قانون اصلاح لایحه قانونی اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران (1360/04/03)